.::: Welcome To Minda World :::.


Idea Gila….!! | Mampu Jana Pendapatan Lumayan
October 6, 2008, 1:56 pm
Filed under: Uncategorized | Tags: , , , , , ,

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera kepada pembaca blog sekelian.

Kalau kita tengok sejarah lampau, bagai mana Alexander Graham Bell menempuhi waktu dukanya sewaktu mula-mula mencipta telefon. Ramai yang beranggapan beliau gila. Ini adalah kerana, mana mungkin orang dihubungi dengan menggunakan seutas dawai?? Tapi kini idea gila beliau menjadi kegilaan manusia.

Sistem komunikasi kini sudah menjadi satu kemestian kepada setiap manusia. Dengan sistem tersebut, kita boleh menghubungkan manusia dengan manusia walau beribu batu jaraknya. Penemuan demi penemuan didedahkan dan kini bakal pengganti “bluetooh” telah ditemui. Namanya “clear”..sejenis alat perhubungan yang sama dengan bluetooh tetapi merangkumi jarak yang jauh sehingga satu kilometer.

Anda mungkin mempunyai idea-idea yang menarik untuk dikongsikan. Hanya idea-idea gila sahaja dibenarkan untuk dikongsikan disini. Kami amat mengalu-alukan coretan anda. Anda juga boleh menghantar gambar terus ke e-mail saya sekiranya anda telah mencipta sesuatu yang baru.

Saya tahu, rakyat Malaysia bukanlah satu bangsa yang “bodoh”dan tak bertamadun. Rakyat Malaysia terutamanya bangsa melayu, mempunyai lebih kebijaksanaan dari bangsa-bangsa lain di dunia ini. Namun oleh kerana tiada saluran yang betul untuk memberi bantuan walau dari segi kewangan mahupun dari segi pemasran maka idea-idea yang BERNAS tidak bernilai lagi.

Saya menyeru kepada anda semua, sekiranya anda ingin produk atau idea anda dibawa ketengah dan ingin mencipta pendapatan darinya,..silakan menghantarnya disini.

“Kearah Memartabatkan Pencipta Melayu Baru di Antarabangsa”



..:: Stallion | Business SMS Terkini ::..

Jika kita membelek akhbar Harian Metro, Sinar Harian, Berita Harian dan macam-macam Harian lagilah.. naik HAIRAN jugak betapa banyaknya duit mereka yang mengiklankan produk SMS mereka di dada akhbar tu..

Ada juga yang mengambil risiko dengan mengiklankannya di televisyen. Hahaha… lagi banyak duit yang dibelanjakan,.. betul tak?

Tapi tidakkah ANDA terfikir bahawa jika mereka sanggup menghabiskan wang dengan begitu banyak dan ada yang sanggup berhabisan mengadakan promosi, apakah pulangannya BERBALOI??

Mengikut statistik yang dijalankan oleh pihak SKMM sehingga Julai 2008, pengguna SMS di Malaysia mencecah angka 15Juta. Kebanyakan yang melanggan produk-produk yang diiklankan di televisy

en dan akhbar adalah dikalangan remaja dan dewasa iaitu dari 18 tahun hingga 35 tahun.

Pelbagai “Menu”menarik yang dipaparkan. Dari sistem mendapatkan nombor ramalan hinggalah ke sistem mengenal tahi lalat. Semuanya berkaitan dengan kretiviti individu di Malaysia untuk meraih keuntungan tanpa bersusah payah membanting tulang empat kerat sehingga dibasahi peluh hingga ke seluar kecik.

Untuk meyediakan sesebuah sistem, anda perlu menyediakan modal yang agak besar. Modal yang diperlukan di anggarkan sehingga mencecah RM150,000 tidak termasuk dengan penyediaan nombor “shortcode”.

Sebagai memberikan kemudahan kepada rakyat Malaysia yang berminat untuk mencari peluang perniagaan berasaskan SMS, kini terdapat sebuah syarikat yang beroperasi di Kuantan telah menyediakan sebuah sistem yang memberi pilihan kepada rakyat Malaysia untuk melakukan perniagaan tersebut. Mereka menjualnya secara berasingan. Anda boleh beli secara berasingan mengikut pilihan anda (kesemuanya ada

12 jenis). Atau anda juga boleh pilih secara pakej. Sekiranya anda jenis individu yang suka buat jualan one on one,.. pilihan sebagai Reseller pun di sediakan.

Syarikat tersebut menyediakan aplikasi dari harga serendah RM486 hingga harga setinggi RM8686 (pakej K-Pro seperti illustrasi). Manakala harga bagi yang berminat untuk sertai sebagai Reseller dikenakan sebanyak Rm8686.

Syarikat ini yang dikenali sebagai Eightysix Technolo

gies Sdn Bhd telah melantik anak syarikatnya 86 Management & Consultancy Sdn Bhd bagi menjalankan pemasaran. Dimana setiap daripada BC (Business Consultant) akan dipertanggungjawabkan sebagai Mentor kepada Reseller. Mentor-mentor ini akan memastikan setiap peserta yang berlanggan dengannya mampu mendapat sekurang-kurangnya RM1.00 masuk terus ke akaun bank anda. Perjanjian secara legal boleh diuruskan oleh pihak pelanggan sekiranya pelanggan was-was dengan kredibiliti BC tersebut. Peserta juga akan diberikan sebuah paspot Jutawan (RM?) untuk membantu pelanggan mencapai kejayaan dengan teknik pembelajaran yang efe

ktif lagi berkesan anjuran syarikat tersebut.

Screenshot Sistem SMS Stallion

Hubungi saya untuk mendapatkan

maklumat lanjut di nombor telefon

019 935 5886

atau

anda juga boleh e-mailkan persoalan anda kepada

invention.life@gmail.com



..::Edisi Terhad | Koleksi Keris Pusaka Melayu::..
October 7, 2008, 3:57 am
Filed under: Antique, Books, Business, Collection, History | Tags: , , , , , , , , , , , ,

Keris adalah senjata lama yang telah ditemui sejak kurun ke 5 di Indonesia. Monumen atau artifak yang mensahihkan kewujudan dan penemuan tersebut boleh dilihat di patung Borobudur. Di dalam era penjajahan dan perdagangan silam, para pedagang, pendekar malah sesiapa sahaja akan membawa Keris sebagai senjata persendirian untuk melindungi diri dari ancaman musuh.

Di tanah Melayu pula Keris menjadi lambang kemegahan orang Melayu. Lambang kedaulatan raja-raja ini memiliki pelbagai jenis dan rekabentuk.

Memperkenalkan Buku Koleksi Keris yang Pertama Seumpamanya. Mengupas dengan terperinci berkaitan dengan sejarah Keris, pembuatan, penjagaan dan seterusnya seni hulu. Buku ini bukanlah hanya sebagai sumber maklumat dan sejarah, ia juga boleh dijadikan cenderamata kepada VIP dan sebagai koleksi. Ia adalah cetakan terhad yang mengumpulkan pelbagai koleksi Keris yang dimiliki oleh ahli-ahli persatuan PSPDK.

Buku setebal 314 mukasurat ini mengupas setiap jenis keris yang pernah dijumpai dan di miliki oleh ahli Persatuan Seni Purba Dan Kraftangan Kelantan. Ia di tulis oleh seorang penggiat seni yang tidak asing lagi iaitu En Zakaria Abdullah.

PENULIS BUKU

BIODATA PENGARANG / PELUKIS

Nama : Zakaria Bin

Abdullah
Tarikh Lahir : 1940
Kelahiran : Kota Bharu, Kelantan

Latar belakang
Encik Zakaria Bin Abdullah mula melibatkan diri dalam kajian terhadap Senjata Warisan Melayu sejak tahun 1960. Dari tahun itu juga beliau mula mengumpul Senjata Warisan Melayu. Dari situ wujud minat dalam diri beliau untuk mempelajari ilmu berkaitan senjata warisan melayu daripada datuk beliau sendiri, iaitu Allahyarham Raja Ahmad Sulaiman Bin Raja Ahmad Abruddin, yangberketurunan Kerabat Di Raja Pattani. Bersama beliau dalam kajian dan penyelidikan tentang senjata warisan melayu ini ialah Allahyarham Haji Hassan Bin Che Mat ( bekas Ahli Jawatankuasa Kewangan dan Pembelian Barang-barang Purba Muzium Negeri Kelantan ), Allahyarham Haji Nik Yusof Gedung Keramat Kota Bharu, Allahyarham Cikgu Haji Yusof Cempaka, Allahyarham Haji Yusoff Wakaf Bharu, Allahyarham Cikgu Yusof Baung, Allahyarham Radin Suwandi dan lain-lain.

Pengalaman

1958 :
Mempelajari Seni Lukis
1965 -2004 :
Ahli Persatuan Seni Lukis Kelantan
1965 -2004 :
Mengadakan Pameran Seni Lukis Anjuran Persatuan Seni Lukis Kelantan .
1969-1976 :
Ahli Persatuan Silat Seni Gayung Malaysia Di Bawah Pimpinan Allahyarham Maha Guru Datuk Mior Abdul Rahman.
1970-1987 :
Guru Seni Lukis Maktab Kadir Adabi Kota Bharu.
1972-1974 :
Mendalami Pelajaran dalam bidang Seni Lukis di ITM Shah Alam.
1980 :
Mendalami Seni Khat
2001 -2004 :
Hakim Pertandingan Seni Lukis Kelantan.
2003 -2004 :
Hakim Pertandingan Seni Senjata PSPDKK.
2006 :
Pakar Rujuk I Senjata Lama dan Penasihat 2 Persatuan Seni Purba Dan Kraftangan Kelantan.

=====================================================================

Buku ini adalah CETAKAN TERHAD dan boleh

dijadikan cenderamata istimewa. Ia tidak akan

diulang cetak!!

Kami hanya menjual terhad kepada 5 unit sahaja

untuk seorang. CEPAT!! CEPAT!!

=================================================

INI BUKAN E-BOOK

=================================================

STOK KURANG DARI 100 BUAH

Hubungi saya sekarang, ramzuinfinity@yahoo.com

Harga RM250/unit

Apa lagi yang ditunggu?? Pesan sekarang atau

anda akan membeli dari orang lain pada harga

yang lebih TINGGI.

Untuk membuat bayaran sila Bank-In kan jumlah belian ke akaun:

CIMB (cimbclicks) 06050084366520 atau

Maybank (Maybank2u) 553104401303

Nama Pemilik Akaun: Ramzuzzaman Yusoff

Alamat e-mail: ramzuinfinity@yahoo.com / invention.life@gmail.com

Setelah selesai membuat bayaran, sila e-mailkan slip bayaran atau SMS kan

NAMA<>ALAMAT<>UNIT/QTY<>JUMLAH

BYRN<>WAKTU BYRN<>NO RESIT

dan hantarkan ke 33886 (RM0.30 dicaj) atau (6) 019 962 3886 (RM0.15 caj TELCO)

Caj Penghantaran dikenakan sebanyak RM10.00

====================================================================



Hello Genius!!

Welcome to Intelligent world!!! We proudly brought to you an Intelligent Site to give an opportunity to share what ever your “Crazy” idea to the world. You can write it in English, Bahasa Malaysia or Bahasa Indonesia. Or if you no good in English,.. you can write it in broken English,.. it doesn’t matter. Because i’m sure, readers out there also not good enough in English lah..

Do you have a new invention, a great innovation, or simply a fantastic product that you want the world to know about?

Having trouble because you can’t afford to go big on your own and yet you don’t want to sell out or be dictated to by the big guys?

You’ve probably heard of “buying groups”, those consortiums of independents who band together to obtain greater exposure and better pricing when purchasing goods for their businesses. Well, here at mindaintelligent2u.wordpress.com we are doing the reverse — we are forming a “selling group” of independents. This in itself may not be a new idea, but our difference is in the criteria for membership. We are limiting this consortium to only the most innovative of inventions and products (innoventions), and building it in a way that allows you to remain completely independent!

Contact us and be one of the first to have your product featured here on our new website. We will be providing world-wide exposure coupled with an inexpensive means of marketing and online sales for your innovations.

While the site is being designed and developed, we are taking applications from people just like you, who wish to represent themselves while enjoying the benefits of belonging to a large group of self-employed innovators. Be one of the first to join our team — contact us now!

We don’t ever care who you are, what is your background. If you are a farmer but you got an idea to invent Electric Vehicle (EV).. put your idea in here.

So come in and enjoy…!!!

MindaIntelligent